به‌فاصله چند روز پس از نقد مدیرعامل شرکت فرودگاه ها به اطلاع‌رسانی ترکیدن لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد، سازمان هواپیمایی کشوری از ترکیدن لاستیک هواپیمای شرکت سپهران در این فرودگاه خبر داد.

هواپیمایی سپهران

به گزارش همشهری آنلاین،بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ۰۵:۵۵ دقیقه صبح امروز هواپیمای شرکت هواپیمایی سپهران با شماره پرواز  ۴۳۶۷ از مبدا آبادان به مقصد مشهد مقدس با ۱۲۶ مسافر و ۷ نفر خدمه پرواز بدون مشکل در فرودگاه مشهد فرود آمده و پس از نشستن روی باند ۳۱ راست و تخلیه باند، کنترلر برج مراقبت پرواز فرودگاه مشهد ضمن دقت به ارابه فرود هواپیما، صدای غیر عادی و دود را به خلبان متذکر شده و خلبان به همین دلیل توقف کرده ‌و پرسنل زمینی متوجه ترکیدگی یک لاستیک چرخ شماره یک شدند.

لازم به ذکر است هیچگونه صدمه‌ای به سرنشینان وارد نشده و شرکت سپهران در حال تعویض چرخ است. همچنین کارگروه ویژه ای برای بررسی موضوع تشکیل شده است. اخیرا سازمان هواپیمایی کشوری به منظور پیشگیری، چندین توصیه در سه حوزه صنعت هوانوردی صادر کرده ‌و فعالیت هایی از قبیل اصلاح باند فرودگاه مشهد شروع شده است که باید فرصت اجرای توصیه ها فراهم گشود.

 این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به گزارش دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با تکرار ترکیدن لاستیک هواپیماها در فرودگاه مشهد واکنش نشان داده بود.

حمیدرضا سیدی با اشاره به تکرار ترکیدگی لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد و ارتباط غیرکارشناسی آن با باند فرودگاه و درج خبر آن توسط یک خبرگزاری معتبر گفت: در صنعت هوانوردی به دنبال برقراری پرواز ایمن و حفظ آرامش مردم در سفر هستیم اما متأسفانه اخبار غیر دقیق، باعث سلب اطمینان از مسافران هوایی می‌شود.

وی افزود: در بروز سوانح، همیشه و در گام نخست بر اساس انکس‌های موجود ایکائو، دفتر بررسی‌های سوانح هواپیمایی می‌بایست سوانح را واکاوی کند و اظهار نظرهای دیگر فقط فضای کشور را ملتهب می‌نماید و البته حضور دستگاه قضایی پیش از ارائه نتیجه از دفتر بررسی‌های سوانح و تشکیل پرونده، فقط موضوعات را پیچیده‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تأکید کرد: بیشتر از اینکه دنبال مقصر باشیم به فکر تأمین ایمنی پرواز هستیم و به یقین اگر مقصر هم باشیم، جبران می‌کنیم.

پیش از اظهارات مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها نیز مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با حضور در ساختمان شرکت فرودگاه‌ها جلسه‌ای با معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی برگزار کرد.

حسن رضایی‌فر در این جلسه با بیان این‌که سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ عنوان به دنبال مقصرسازی نیست و فقط به دنبال جلوگیری از وقوع چنین حوادثی است، گفت: امیدواریم فرودگاه مشهد استانداردهای حرفه‌ای را ارتقا دهد.

وی با اشاره به عدم دریافت گواهینامه فرودگاهی از سوی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد گفت: سازمان هواپیمایی کشوری سال ۱۴۰۰ قوانین جدیدی وضع کرد تا فرودگاه‌ها را با ویژگی‌های جهانی مطابقت دهد. در حال حاضر فرودگاهی مانند زاهدان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دریافت کرده‌اند و سایر فرودگاه‌ها نیز برای دریافت آن اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: پیش‌ممیزی از فرودگاه مشهد هم انجام شده و گزارشی از سازمان هواپیمایی کشوری به این فرودگاه ارسال شده و امید است با رسیدن به استانداردهای لازم موفق به دریافت گواهینامه شود.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خیال مردم بابت ایمنی پروازها راحت باشد، تأکید کرد: هر فرودگاه ملزم به داشتن گواهینامه فرودگاهی نیست و این موضوع به معنای ایمن نبودن فرودگاه نیست و همه فرودگاه‌های کشور پروازها را به صورت ایمن انجام می‌دهند.

رضایی‌فر بیان کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد یکی از فرودگاه‌های با سابقه در سیستم مدیریت ایمنی است و در بحث شناسایی مخاطرات، ارزیابی ریسک و اقدامات اصلاحی همواره پیش‌قدم بوده است.

کد خبر 696012
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • Borzu NO ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    11 0
    یک آپاراتی و تعـــویض لاستیک را در آنجا مستقر کنید..خخخخخخخخخخخخخخخ
  • رحمان IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    12 3
    هرچند من وامثال من پول سووار شدن هوواپیما نداریم ولی تورو خدا لاستیک خارجی غیر چینی بندازین زیر هواپیماهاتون با امنیت و جون مردم بازی نکنید
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    7 0
    مگه میخ می ریزن رو باند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یک حالت بیشتر نیست : لاستیک بنجله! استحکام لاستیک هوا پیمای چند تُنی باید بسیار بسیار در برابر اصطکاک بالا باشه . نکنه پلاستیک بازیافتی بوده؟
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    5 0
    نکنه منطورتون ازتعمیر هواپیمای 4کشور اینجوری تعمیر میکنید حتما باید یه هواپیما با کل مسافراش نابود بشه تا شماها دست بردارید
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 1
    باید از لاستیک سازی با استاندارد های بین المللی استفاده نمود.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    7 0
    اینطور که معلومه مقصر خیلی گردن کلفته که می گن بدنبال مقصر نیستن. ببین پولهای بی زبون به کجا هدایت شدن که کسی جرات نداره دنبالشون بره
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 1
    ژن ها ش پیر شده زمین واکنش نشان میده . یک تکه از لاستیک کنده میشه . مسله کبد ‌
  • ناشناس IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    عمو هرروزباترکیدگی لاستیک روبروهستیم مگربزبارزدید اینها انسانن
  • امیر IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    احتمالاچینی بوده
  • شهرام IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 0
    شاید ایراد از آسفالت باند فرودگاه مشهد است که این اتفاق همیشه آنجا میافتد!
  • احمد US ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    2 0
    من مرتب در حال سفر بین کشورهایی اروپایی و آمریکا هستم تا حالا حتی یک بار ندیدم تایر هواپیما بترکد ترکیدن تایر هواپیماها نشان از بی مسئولیتی مدیرعامل شرکت های هواپیمایی و دولت است
    • ایرانی US ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      چند تا شرکت هواپیمایی تو آمریکا و اروپا وجد داره با اون همه امکانات؟ قطعا از تعداد انگشت یک دست کمتره ولی تو ایران بخاطر رانت هر کی فقط هواپیما از رده خارج خریده و با اون یه شرکت باز کرده و برای داشتن حد اکثر سود به حداقل ایمنی بسنده میکنه
  • مهرداد IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 0
    آقا سوار نشید مگه مجبورید جون خودتونو به خطر بندازید دارید میبینید که هواپیمایی ایران هیچ گونه اعتباری ندارد و ...
  • وایت‌ IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    دیگه لاستیک خارجی وارد نمیکن گران شده و دیر تعویض مکنن باعث وعلت اصلی وگرنه دنبال چیز الکی نباشین بررسی موضوع